10 نکته طلایی افزایش طول عمر ساید بای ساید

3/5 - (4 امتیاز)

اگر جزء دسته مصرف کنندگانی هستید که به تازگی یخچال فریزر ساید بای ساید تهیه کرده اید و یا طول عمر و سلامت یخچال فریزر خود برایتان حائذ اهمیت است ، به طور قطع به دنبال راه کار هایی جهت افزایش طول عمر دستگاه خود خواهید بود .

در این بخش به مقایسه یخچال دوقلو و ساید بای ساید پرداخته ایم چرا که بسیاری از افراد در هنگام خرید ممکن است بین این دو محصول مردد شوند.

همه ما دوست داریم تا جایی که ممکن است دستگاه مورد نظرمون نیازی به تعمیر پیدا نکند ، اما جدا از کیفیت ساخت برند تولید کننده مراقبت از دستگاه نیز نقش مهمی در میزان خرابی و سلامت دستگاه شما دارد.

افزایش طول عمر یخچال فریزر ساید

با توجه به 10 نکته در رابطه با افزایش طول عمر ساید بای ساید میتوان گفت که تا حدودی به کاهش میزان خرابی یخچال فریزر شما کمک کرد ، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

10 راه افزایش طول عمر یخچال ساید

دمای محیط : اولین و مهترین نکته در رابطه با افزایش طول عمر ساید بای ساید ها دمای محیطی است که دستگاه در آن قرار دارد ، در واقع ساید بای ساید شما باید دور از گرمای زیاد محیط باشد .

قراردادن یخچال در مقابل نور مستقیم آفتاب ، گرمای محیط بیش از اندازه ، قرار دادن ساید بای ساید در مجاروت اجاق گاز ، شوفاژ و یا شومینه و آبگرمکن عملکرد و سلامت ساید بای ساید شما را به خطر می اندارد.

ابعاد استاندارد محل قرار گیری : همیشه به یاد داشته باشید که محل قرار گیری ساید بای ساید شما باید استاندارد باشد و یا به قول قدیمی ها تحت فشار نباشد ، ساید بای ساید ها معمولا با عرض های مختلف 80 تا 95 سانتی متر ساخته میشود و استاندارد برای قرار گیری که از هر طرف چند سانتی متر فاصله (باد خور) داشته باشد 100 سانتی متر خواهد بود .

این فضای اضافه باعث میشود که یخچال فریزر شما به خوبی گرمای دستگاه را دفع کند و کمپرسور ساید بای ساید راندمان بهتری داشته باشد .

لاستیک های دور درب : همیشه از سالم بودن لاستیک های زوار های درب یخچال فریزر خود اطمینان داشته باشید.

زیرا هرگونه دفرمه شدن و یا خرابی این لاستیک ها باعث میشود هوای سرد از کابین خارج شود و هوای گرم بیشتر داخل کابین نیز باعث میشود که دستگاه شما برای حفظ سرمای داخل کار بیشتری را به کمپرسور متحمل شود.

پس همیشه حواستان به این موضوع باشد و هرگاه مشاهده کردید که آهنربا های لاستیک ها خاصیت خود را از دست داده اند و یا از جای خود درآمده اند برای حل این مشکل اقدام کنید .

راه های مراقبت از یخچال ساید

تمیز کردن محل قرار گیری یخچال : پشت یخچال فریزر ها در قسمت پایینی کمپرسور و یا همان موتور دستگاه قرار دارد ، معمولا موتور های یخچال فریزر های ساید بای ساید به صورت توکار است و محفظه ای بر روی آن قرار داده شده ، اما در هر صورت از طرفی مکش و از طرفی دمندگی دارند .

اگر پشت یخچال فریزر پرز ها و خاک هایی وجود داشته باشد ، که معمولا پرز فرش ها در پشت دستگاه بسیار زیاد هستند این پرز ها بر روی موتور و رادیاتور ها نشست میکنند و از روند سلامت کارکرد موتور جلوگیری میکنند .

پس توصیه میشود که هر 6 ماه یکبار دستگاه را جلو بکشید و حسابی زمین و دیوار ها را تمیز کنید.

قرار ندادن مواد غذایی گرم داخل یخچال : موتور دستگاه دائما در تلاش است که محیط داخل کابین را خنک نگاه دارد ، اما با گذاشتن مواد غذایی گرم داخل دستگاه کمپرسور را مجبور به کار کردن بیش از اندازه میکنید و این موضوع اصلا برای سلامت دستگاه شما خوب نیست .
پس حتما مواد غذایی گرم را به محض پخت داخل یخچال نگذارید و صبر کنید تا کمی خنک شوند.

تعویض به موقع فیلتر ساید : فیلتر ها در چند مرحله عملیات فیلتراسیون را انجام میدهند ، فیلتر ها در مراحل اول فقط گرد و غبار و شن و خاک داخل آب را صاف میکنند و در مرحله آخر از کنار کربن های موجود در فیلتر برای رفع بو و مزه بد آب عبور داده میشود .
اگر فیلتر ها از تاریخ انقضایشان گذشته باشد و یا خراب شده باشند این کربن ها به داخل آب نفوذ میکنند که این موضوع بسیار مضر برای سلامتی شما خواهد بود.

نکته بعدی این است که خود دستگاه ابتدا هشدار تعویض فیلتر به شما خواهد داد اما با زدن دکمه و رفع این آلارم به دستگاه دستور میدهید که این میزان از کربن داخل آب مناسب است و در بلند مدت به لوله ها و متعلقات داخلی یخساز و آبسردکن آسیب میرساند.

پر کردن بیش از اندازه یخچال : پر کردن بیش از اندازه از جریان هوای مناسب برای کارکرد یخچال جلوگیری میکند و همیشه سعی کنید با توجه به حجم دستگاه خود داخل آن مواد غذایی پچینید و حد معقول سعی بر پر کردن حداکثر 2/3 ظرفیت ساید بای ساید خود داشته باشید.

باز بودن طولانی مدت درب ها : سعی کنید به هیچ عنوان درب های یخچال فریزر را برای مدت طولانی باز نگه ندارید ، این نکته بسیار به افزایش طول عمر دستگاه شما کمک خواهد کرد . در باز ماندن بیش از اندازه درب ها هوای خنک از کابین خارج می شود و در نتیجه کمپرسور جهت خنک کردن یخچال مجبور به افزایش کار است و در بازه ی زمانی بلند مدت کمپرسور دستگاه آسیب های جدی را متحمل خواهد شد .

انتخاب دمای مناسب برای دستگاه : رعایت این آیتم از اصول های عنوان شده میتواند به بهبود راندمان یخچال فریزر شما کمک کند ، دمای استاندارد برای قسمت یخچال ما بین 3 تا 5 درجه سانتی گراد و برای قسمت فریزر ما بین منفی 17 تا 21 خواهد بود .

انجام سرویس های دوره ای : شاید ابتدا با شنیدن این جمله اولین مطلبی که به ذهنتان برسد این باشد که همگی این سرویس ها هزینه اضافه است ، اما در حقیقت خیلی از موارد این سرویس ها و مراقبت ها را میتوانید شخصا انجام دهید اما سرویس هایی مانند بررسی نشت گاز، تست سلامت قطعات مختلف و … فقط کار تکنسین های مجاز دستگاه شما خواهد بود و این امر بسیار به افزایش طول عمر ساید بای ساید شما کمک خواهد کرد.

نکات افزایش عمر ساید بای ساید

یخچال فریزر تنها دستگاهی است در منزل که به صورت 24 ساعته و در تمام روز های سال در حال کارکردن است ، و در صورت خرابی میتواند بسیاری از مسائا خانه را به چالش بکشاند پس در مراقبت از یخچال فریزر خود کوشا باشید تا شاهد اذیت شدن و ضرر های مالی نشوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *