7 نکته افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

4.4/5 - (5 امتیاز)

راه استفاده و نگهداری از ماشین لباسشویی فقط انداختن لباس ها و انتخاب درست برنامه شستشو نیست. بلکه نکاتی وجود دارد که اگر به درستی رعایت شود می تواند از بروز بسیاری از مشکلات در ماشین لباسشویی جلوگیری کند. همچنین موجب افزایش طول عمر ماشین لباسشویی شود. در ادامه ۷ نکته مهم که می تواند عمر مفید لباسشویی شما را افزایش دهد بیان کرده ایم. به خصوص که امروزه با افزایش روز افزون هزینه خرید ماشین لباسشویی با کیفیت.، مراقبت و نگهداری و افزایش طول عمر آن بسیار به صرفه تر و عاقلانه تر از هزینه تعمیرات و یا خرید لباسشویی جدید است. هفت راهکار مهمی که می تواند از خراب شدن زود هنگام لباسشویی شما جلوگیری نماید عبارتند از:

  1. استفاده از مواد شوینده به میزان استاندارد و مورد نیاز
  2. عدم استفاده از شوینده های اسیدی یا سفید کننده ها برای ضد عفونی و جرم زدایی دستگاه
  3. تراز مناسب دستگاه در محل قرارگیری
  4. اتصال صحیح شیر آب های ورودی
  5. بستن زیپ لباس ها و قرار دادن لباس های کوچک نظیر جوراب ها داخل توری مخصوص
  6. خارج کردن به موقع لباس ها پس از اتمام شستشو
  7. تمیز کردن فیلتر ها به صورت دوره ای و منظم

راهکارهایی برای افزایش طول عمر لباسشویی

نکات مهم برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

استفاده از ماشین لباسشویی در نگاه اول بسیار ساده است. اینطور به نظر میرسد که لباس ها را درون دیگ لباسشویی می اندازیم. سپس دکمه استارت را میفشاریم و بعد از اتمام شستشو لباس ها را خشک میکنیم. اما قضیه به این روند ختم نمی شود. قطعا اگر اشتباهی این میان رخ دهد ممکن است آسیب های جدی در کوتاه مدت و یا بلند مدت به دستگاه شما وارد شود.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که چگونه تنها از خشک کن لباسشویی استفاده کنیم. انتخاب دور موتور متناسب با حجم و نوع البسه به منظور خشک کن اهمیت بالایی در حفظ سلامت دستگاه شما خواهد داشت. اگر به طور مداوم از دور خشک کن های بالا استفاده کنید ممکن است عمر مفید موتور لباسشویی خود را کوتاه کنید. پس آگاهی از این آسیب ها و پیشگیری از این موارد می تواند در امر افزایش طول عمر لباسشویی شما بسیار مهم باشد.

۱- عدم استفاده بیش از حد از مواد شوینده

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که لباس های شما بیش از اندازه کثیف باشد. در این شرایط مممکن است راه حل شما برای رفع این کثیفی ها، افزودن بیش از حد مواد شوینده باشد. با این استدلال که این کار باعث شستشوی بهتر البسه خواهد بود. اما به هیچ وجه اینطور نیست. این امر باعث آسیب رساندن به لباسشویی و جا ماندن لکه های آنزیم های مواد شوینده بر روی لباس ها خواهد شد. بنابراین راه کار شستشوی بهتر لباس های کثیف، استفاده از شوینده بیشتر نیست. بلکه انتخاب برنامه شستشوی بهتر است. امروزه تقریبا همه ماشین های لباسشویی دارای برنامه های شستشوی متنوعی هستند که برای شستن انواع لباس ها و پارچه ها برنامه ریزی شده اند. بدین طربق با انتخاب برنامه مناسب نیازی به استفاده بیش از حد از مواد شوینده نخواهد بود.

همچنین آسیب کمتری به موتور دستگاه وارد می شود. همچنین لباس ها بهتر تمیز می شوند بدون آنکه به الیاف پارچه ها آسیب وارد شود. یا اینکه در اثر شوینده زیاد پوسیده شوند. ضمن آنکه مصرف آب و برق نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

اندازه مناسب شوینده جهت حفظ سلامت لباسشویی

۲- ضد عفونی دیگ لباسشویی

سعی کنید قبل از اینکه لباس های شما بعد از شستشو بو بگیرد با استفاده از برنامه های مخصوص شستشو و ضد عفونی دیگ.، درام لباسشویی خود را ضد عفونی کنید. این امر باعث جلوگیری از بو گرفتن لباس ها خواهد شد. همچنین به افزایش طول عمر دستگاه شما کمک خواهد کرد. برای ضد عفونی و جرم زدایی لباسشویی خود به هیچ عنوان از مواد شوینده شیمیایی یا اسیدی مانند سفید کننده ها استفاده نکنید. این کار می تواند صدمات جدی به درام، اتصالات و سایر قطعات داخلی دستگاه وارد کند.

۳- تراز کردن دستگاه در محل قرارگیری

اگر از تراز و صاف بودن ماشین لباسشویی خود بر روی زمین و انتخاب برنامه شستشو و خشک کن متناسب با وزن و نوع البسه خود مطمئن هستید. اما صدای خشک کن و شستشوی لباسشویی شما بیش از حد متعارف هست. حتما با تکنسین خدمات پس از فروش تماس بگیرید. چون هرچه زودتر مشکل لباسشویی برطرف شود آسیب کمتری به دستگاه شما وارد خواهد شد. در اکثر مواقع سر و صدای بیش از حد استاندارد دستگاه یا حرکت کردن و لرزش بدنه لباسشویی به دلیل تراز نبودن آن در محل نصب است.

نکات حفظ سلامت لباسشویی

۴- کنترل شیر ها ی ورودی آب

اگر لباسشویی شما دارای دو ورودی آب است حتما از درست وصل کردن ورودی های آب سرد و گرم اطمینان حاصل کنید. زیرا که اگر اشتباهی صورت گیرد و آب گرم جایگزین آب سرد و یا برعکس آن اتفاق افتد. قطعا به دستگاه شما آسیب های جدی در بلند مدت خواهد رسید. همچنین روند شستشوی لباس ها به درستی انجام نخواهد شد.

برای مثال شما برنامه شستشوی سریع لباس ها را انتخاب کرده اید. این شستشو با آب نسبتا سرد (چیزی در حدود 40 درجه سانتی گراد) انجام می شود. حال فرض کنید که به دلیل اتصال اشتباه شیرهای ورودی، به جای آب سرد آب بالای 60 درجه وارد دیگ لباسشویی شود. این امر موجب وارد شدن آسیب های جدی به لباس ها و دستگاه شما خواهد شد.

۵- بستن زیب لباس ها

لباس هایی که دارای زیپ هستند اگر باز بمانند در زمان شستشو و خشک کن به دلیل اصطحلاک و برخورد بسیار زیاد با درام لباسشویی مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد. بطور مثال قطعا در بلند مدت آسیب های جدی به دیگ یا درام دستگاه همچنین درب شیشه ای لباسشویی شما خواهد رساند. برای این کار می توانید زیپ لباس ها را ببندید. لباس هایی که دارای دکمه های فلزی هستند را پشت و رو کنید. همچنین لباس های کوچک و ریز همانند جوراب ها یا لباس های زیر را داخل توری مخصوص شستشو داخل لباسشویی بیندازید.

۶- خارج کردن لباس ها بعد شستشو

سعی کنید نگذارید مدت زیادی بعد از اتمام شستشو لباس ها داخل لباسشویی با درب بسته بمانند. زیرا باعث تجمع باکتری و بخار آب خواهد شد و لباس های شما هم بوی بدی به خود می گیرند. همچنین این موضوع به دستگاه شما آسیب خواهد رساند. پوسیدگی زود هنگام قطعات داخلی و جرم گرفتن درام دستگاه از نتایج ماندن بیش از حد لباس ها داخل دیگ لباسشویی می باشد

عوامل موثر در سلامت ماشین لباسشویی

۷- نظافت دوره ای فیلتر

سعی کنید هر شش ماه یکبار فیلتر خروجی آب لباسشویی خود را باز نمائید. این فیلتر معمولا در اکثر دستگاه ها در سمت راست و پایین ماشین لباسشویی قرار دارد. آن را پیدا و باز کنید. معمولا فیلتر به صورت پیچی به بیرون می آید. آن را جدا کرده و با مسواک و آب سرد شستشو کنید. این امر به شدت به افزایش طول عمر لباسشویی کمک خواهد کرد.

امیدواریم با نکاتی که گفته شد توانسته باشیم کمکی به دیدگاه شما در مورد افرایش طول عمر لباسشویی کرده باشیم. در نهایت اگر تجربه ای در این زمینه دارید در قسمت نظر ها با دیگران در میان بگذارید. همچنین در صورت بروز هر گونه مشکل در عملکرد دستگاه خود می توانید با کارشناسان مجموعه افشارهوم تماس حاصل فرمائید.

مطلب پیشنهادی: عمر مفید و معایب لباسشویی های ادواش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *