تاریخچه اختراع ماشین ظرفشویی

5/5 - (1 امتیاز)

ماشین ظرفشویی که امروزه به یکی از مهمترین دستگاه های هر آشپزخانه ای تبدیل شده است و در سایز های و مدل های مختلف تولید و روانه بازار میشوند با طرح و اختراع اولیه تفاوت زیادی دارند که جالب است مروری بر تاریخچه اختراع ماشین ظرفشویی داشته باشیم.

این که چطور یک ماشین ظرفشویی کار می کند و چه فعل و انفعالاتی درون آن اتفاق می افتد نیز ممکن است برایتان جال باشد.

اختراع ماشین ظرفشویی :

تاریخچه اختراع ماشین ظرفشویی بسیار جالب است . در سال 1886میلادی که در بسیاری از رستوران ها و هتل ها ظروف توسط چینی ها شسته میشد و همیشه مشکل عدم پاکیزگی و لب پرشدن ظروف وجود داشت ، بانویی با نام جوزفین گریس کاکْرِن که امریکایی ثرومندی بود زمانی که مشغول دیدن ظرف شستن توسط کارگران چینی بود برای حل این مشکل بنا به طرح اولیه ال ای الکساندر مخترع ماشین ظرفشویی شد.

 

اولین ماشین ظرفشویی

 

این اختراع خانم کاکرن در همان ابتدای سده ی بیستم توسط شرکت تولید کننده لوازم خانگی KitchenAid (کیچن اید) در نمایشگاه شیکاگو رونمایی شد و بسیار مورد استقبال رستوران ها و هتل های بزرگ قرار گرفت .

 

اختراع ماشین ظرفشویی

 

طرح های اولیه ماشین ظرفشویی اصلا مناسب خانم های خانه دار نبود چون سیستم شستشوی ماشین ظرفشویی در آن سال ها به این شکل نبود و از یک چرخ تسمه دار در یک مخزن مسی برای تولید آب با دمای بخار استفاده میشد که این امر باعث حجم زیاد ماشین ظرفشویی میشد.
بعد از گذشت زمان شرکت های مختلف تولید کننده لوازم خانگی با اجرا و ایده پردازی های مختلف توانسته اند محصول نهایی ماشین ظرفشویی های امروزی را تولید کنند و خانم های خانه دار نیز از نسخه امروزی آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *