جاروبرقی بدون کیسه خوبه؟

3.9/5 - (10 امتیاز)

جاروبرقی بدون کیسه یکی از انواع جاروبرقی‌های موجود در بازار است. این مدل که با نام مخزنی نیز شناخته می‌شود پیشینه‌ی قدیمی‌تر از انواع مدل‌های کیسه‌دار دارد. هر کدام از مدل‌های کیسه‌دار و بدون کیسه معایب و مزایایی دارند که بهتر است در هنگام خرید جاروبرقی با توجه به نیاز خود هر کدام را که مناسب‌تر است انتخاب کنید.

امروزه تنوع در طرح و مدل انواع جاروبرقی به حدی افزایش یافته است که در هنگام خرید این وسیله با دنیایی از گزینه‌ها روبه‌رو می‌شویم. اینکه کدام جاروبرقی موتور قدرتمندتری دارد و کدام‌یک توان مکش بالاتر، قطعا برای ما مهم هستند. همچنین دوام موتور جارو و حتی رنگ و طراحی ظاهری از ملاک‌های ما برای خرید جاروبرقی هستند. یکی دیگر از چالش‌های پیش روی ما در خرید جاروبرقی ویژگی کیسه دار بودن یا بدون کیسه بودن آن است.

تاریخچه ساخت جاروبرقی

اولین جاروبرقی در سال 1905 توسط والتر گریفیث تولید شد. این جاروبرقی که به عنوان اولین جاروبرقی قابل حمل در دنیا شناخته شده است قادر بود گرد و غبار را از فرش‌ها بردارد و ذخیره کند. روش کار با آن به‌صورت فشردن یک وسیله‌ای شبیه دُم بود. به این صورت گرد و غبار وارد لوله شده و سپس وارد مخزن می‌شد. حتی نازل‌های مختلفی هم به این جارو متصل می‌شد که کاربردهای گوناگونی داشت. و بعدها مدل‌های متنوع‌تری از جارو تولید شدند. که مصرف کننده را در انتخاب نوع و طرح مناسب دچار چالش نموده است.

مزایای جاروبرقی بدون کیسه

عملکرد جاروبرقی و نحوه‌ی کار با آن برای یک خانم خانه‌دار بیشتر از هرکس دیگری اهمیت دارد. اگر یک خانم خانه‌دار هستید یا به نحوی با جارو کشیدن در ارتباط می‌باشید. بهتر است با انواع جاروبرقی کیسه‌دار و بدون کیسه و کارایی آنها آشنا باشید و پس از بررسی مزایا و معایب هرکدام اقدام به خرید جاروبرقی نمایید.

جاروبرقی بدون کیسه بهتر است یا کیسه دار؟

انتخاب و خرید جاروبرقی کیسه‌دار یا جاروبرقی بدون کیسه که از یک مخزن برای نگهداری زباله و گرد غبار برخوردار باشد، کاملا به نیاز و روحیه‌ی شما بستگی دارد. زمانی که جاروبرقی‌های کیسه‌‌دار اختراع شد بسیاری از مردم به سمت خرید این نوع جارو روی آوردند. در ادامه هم مزایای جاروبرقی کیسه دار را به شما می‌گوییم هم معایب آن را. همچنین در مورد مزایا و معایب جاروبرقی‌های بدون کیسه، مطالبی عرض خواهیم کرد. تا شما با دید وسیع‌تری جاروبرقی مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه و کیسه دار

خب بهتر است بدانید جاروبرقی‌های کیسه‌دار سازگاری بیشتری با فیلترهای بهداشتی دارند. این نوع جارو که در بیشتر خانه‌ها مشاهده می‌شود از کیسه برای محل جمع‌آوری گرد و غبار استفاده می‌کند. جنس کیسه در برندها و مدل‌های مختلف، متفاوت است. همچنین کیسه‌ها یا یکبار مصرف هستند که بعد از پر شدن تعویض می‌شوند. یا اینکه قابل شستشو بوده و باید آن را تخلیه کنید. اما در هر صورت تخلیه و تمیز کردن این کیسه‌ها آسان‌تر از تخلیه‌ی مخزن است.

پس اگر وقت کافی برای تمیز کردن مخزن جارو را ندارید نوع کیسه دار مناسب شما خواهد بود. همچنین کیسه‌ی جاروبرقی از نفوذ گرد و غبار به داخل محفظه‌ی جارو و همچنین به داخل محیط جلوگیری می‌کند و می‌توان گفت که از لحاظ بهداشتی مناسب‌تر است. خصوصا برای کسانی که مشکلات ریوی دارند و یا به بیماری‌های آلرژی‌زا مبتلا هستند.

کیسه جاروبرقی دوو

اما یکی از عیوب در جاروبرقی بدون کیسه این است که فیلتر هوا در این مدل کارایی چندانی ندارد و احتمال بازگشتن گرد و غبار به محیط و هوا بالاتر است. به دلیل تماس بیشتر گرد و غبار با فیلتر، عمر مفید فیلتر در این جارو کمتر است و نیاز به تمیز کردن مکرر فیلتر بیشتر است.

تعویض کیسه جاروبرقی

حالا که شما می‌خواهید بدانید خرید جاروبرقی بدون کیسه برای شما مناسب‌تر است یا مدل کیسه دار، تا یک نتیجه‌گیری قطعی بگیرید بهتر است بدانید کیسه هم دردسر‌های خاص خود را دارد. همانطور که گفتیم کیسه‌ها ممکن است یکبار مصرف و معمولا از جنس کاغذ باشند که در این صورت با هر بار پر شدن کیسه، تعویض آن ضروری و البته نیازمند صرف هزینه می‌باشد. این در حالی است که با خرید جاروبرقی بدون کیسه دیگر نیازی به صرف هزینه مداوم جهت خرید کیسه‌های جدید نخواهید داشت.

توجه داشته باشید حتی اگر شما یک جاروبرقی با کیسه پارچه‌ای داشته باشید به این معنی نیست که نباید هرگز آن را تعویض کنید. این کیسه‌ها پس از مدت زیادی استفاده و شستشوهای مداوم، ممکن است سوراخ شوند که در این صورت بلافاصله باید تعویض گردند. چرا که ممکن است در اثر نشت گرد و غبار به داخل محفظه‌ی جارو به موتور آسیب وارد شود. این مشکل به هیچ عنوان در جاروبرقی بدون کیسه و مخزنی وجود ندارد.

مخزن این جارو قابلیت فشرده سازی دارد و حجم بالاتری از گرد و غبار را در خود جای می‌دهد. و یک ویژگی جالب دیگر در مورد جاروبرقی‌ مخزنی این است که شما می‌توانید اقلام داخل مخزن را مشاهده کنید و در صورت مکش اشتباهی اشیاء آنها را به راحتی از مخزن خارج کنید.

چک کردن‌های کیسه

از دیگر معایب جاروبرقی کیسه‌دار چک کردن مداوم کیسه است. چرا که در صورت پر بودن قدرت مکش جارو کم می‌شود و قادر نخواهد بود صد درصد آلودگی‌ها را از روی سطح بردارد. خب البته که آلارم هشدار تخلیه در اکثر جاروبرقی‌ها تعبیه شده است اما شما باید حتی قبل از پر شدن کامل، اقدام به تخلیه نمایید. این در حالی است که یک جاروبرقی بدون کیسه و مخزنی چنین چالشی ندارد و مخزن شفاف همیشه در مقابل چشمان شما خواهد بود که به محض پُر شدن می‌توانید نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید.

تعویض کیسه جاروبرقی

جاروبرقی بدون کیسه دوو

DAEWOO یک برند مشهور ایرانی است که در زمینه‌ی تولید محصولات خانگی بسیار رشد کرده و محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کند. جاروبرقی بدون کیسه دوو که توسط این کمپانی تولید شده است قابلیت‌ و کارایی بالایی دارد و تقریبا از لوازم محبوب مصرف کننده می‌باشد. با خرید جاروبرقی دوو یک نظافت ساده و بدون خستگی را تجربه خواهید کرد. این مدل از جاروبرقی‌ دارای مخزن با گنجایش نسبتاً بالا می‌باشد. و همچنین به دلیل اینکه جاروبرقی دوو کنترل روی دسته دارد نحوه‌ی استفاده از آن بسیار آسان و نسبتاً بدون خستگی و کمردرد می‌باشد.

انتخاب نهایی با شماست

امروزه تنوع در طرح و نوع جارو بسیار بیشتر از گذشته می‌باشد. برندهای مشهور مانند پاناسونیک، سامسونگ، فیلیپس، بوش و دوو اقدام به تولید انواع جاروبرقی بدون کیسه و کیسه‌ دار نموده‌‌اند. این نیاز شما و انتظار شما از جارو است که تعیین می‌کند کدام نوع و برند و طرح برای شما مناسب‌تر است. خالی از لطف نخواهد بود که در این جا یک برند از جاروبرقی که رضایتمندی کاربران بسیاری را به همراه داشته است معرفی کنیم. جاروبرقی بدون کیسه دوو یکی از برندهای مشهور جاروبرقی ایرانی است که با عملکرد و کارایی بالا به بازار عرضه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *