مزایا و معایب ماشین ظرفشویی

5/5 - (2 امتیاز)

اگر تا به امروز به فکر یک ماشین ظرفشویی در منزل خود نبوده اید حتما به موضوع استفاده از ماشین ظرفشویی فکر کنید ، اولین سوالی که قطعا قبل از خرید ماشین ظرفشویی به ذهن شما می آید این است که مهمترین مزایا و معایب ماشین ظرفشویی در خانه چیست؟

ما در این مقاله سعی داریم تا کاملا واقع بینانه از مزایا و معایب ماشین ظرفشویی برای شما صحبت کنیم پس تا انتهای این مقاله را دنبال کنید .

مزایا و معایب ماشین ظرفشویی
مزایای استفاده از ظرفشویی :

در حقیقت وجود یک ماشین ظرفشویی در هر مکانی یک مزیت بزرگ به شمار میرود و از ابتدای اختراع این ربات تا به امروزه کمک بزرگی به بشریت در منازل و آشپزخانه ی رستوران ها کرده است .

قبل از اینکه سراغ بررسی مزایای ماشین ظرفشویی بریم بد نیست شرایطی را بدون ماشین ظرفشویی تصور کنید ،در صورت غیاب این دستگاه شما موظف هستید به طور میانگین در طول روز ساعاتی را به شستن ظروف به صورت ایستاده صرف شستشوی ظروف بگذرانید و این امر بسیار بعد از بازه ی زمانی بلند مدت بسیار کسل کننده است .

حال شما تصور کنید که در حالی که خانه دار هستید شاغل نیز باشید و یا در بعضی موارد علاوه بر وجود شغل وجود بچه ی کوچک نیز کافیست که شما زمان کافی برای شستشوی ظروف را نداشته باشید . و اگر رستوران های بزرگ با طبخ غذاهای بسیار و مشتری های فراوان را بدون ماشین ظرفشویی تصور کنیم زمان بسیاری از نیروی انسانی گرفته میشود .

شاید دانستن نحوه عملکرد ماشین ظرفشویی و اتفاقاتی که در هنگام شستشوی ظروف داخل آن می افتد برای شما جذاب باشد.

بهداشتی بودن شستشو

یکی از مهمترین دلایل انتخاب ماشین ظرفشویی بهداشتی تر بودن شستشو توسط ماشین ظرفشویی نسبت به شستشوی دست است زیرا اسفنج و اسکاج های مورد استفاده در شستشو با دست مواد غذایی و باکتری های تولید شده را جابجا میکنند و خود اسفنج ها یکی از مکان های تجمع انواع باکتری ها هستند . که شما موظف هستید برای جلوگیری از این موضوع مرتبا اسفنج و اسکاج خود را تعویض کنید.

اما در شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی با انتخاب درست برنامه شستشوی این امر به خوبی رعایت شده و این موضوع بسیار مهم است به ویژه برای خانواده هایی که افراد مصن و دارای بیماری های زمینه ای در آنها زندگی میکنند.

صرفه جویی در زمان 

در دنیای امروزه با توجه به ازدیاد دغدقه ها و گرفتاری ها و کمبود زمان های اضافی ، زمان به یکی از ارکان زندگی تبدیل شده است .
شما با خرید یک ماشین ظرفشویی میتوانید زمانی که برای شستشوی ظروف سپری میکنید را به استراحت بپردازید و وظیفه ی شستن را به این ربات پرطرفدار وگذار کنید.

مزایای ماشین ظرفشویی
صرفه جویی در مصرف آب 

در مقاله مصرف آب ماشین ظرف شویی به طور کامل در مورد مقدار آب مصرفی در ماشین های ظرفشویی چقدر است؟ صحبت کرده ایم .
که بعد از مشخص شدن نتایج تحقیقات در انگلستان اعلام شد که تفاوت مصرف آب میان شستشوی با دست و ماشین چیزی حدود 9 برابری است.

کیفیت شستشوی بهتر ظروف با ماشین ظرفشویی

دمای آب مناسب برای پاکیزگی ظروف شما میانگین 60 درجه سانتی گراد است که این امر در شستشو با دست امکان پذیر نیست زیرا پوست دستان شما نمیتوانند این دما را تحمل کنند .
اما یک ماشین ظرفشویی برای پاکیزگی و تمیزی بیشتر شظروف شما میتوانند دمای آب را حتی تا 90 درجه سانتی گراد نیز بالا ببرند.
در صورتی که شستشوی ظروف با دست به دلیل پایین بودن دمای آب ،فشار آب کمتر و … کیفیت شستشوی پایینتری نسب به ظرفشویی دارد.

برنامه شستشو های متعدد

برنامه شستشو های زیادی در ماشین ظرفشویی های امروزه به کار گزفته شده که شما میتوانید با توجه به زمان ، مصرف انرژی ، تعداد ظروف و جنس ظروف چیدمان شده بهترین برنامه شستشو را انتخاب کنید و از شستشو لذت ببرید.

آسیب کمتر به ظروف شما 

خیلی اوقات در شستشوی ظروف با دست ظروف شما دچار شکستن و لب پریدگی میشود که این موضوع بسیار ناراحت کننده است ، اما در شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی نه تنها این اتفاق به هیچ وجه رخ نمیدهد ، بلکه با استفاده از برنامه شستشوی مناسب ظروف شما در امان هستند.

خشک کردن ظروف در ظرفشویی

در مدل هایی از خیلی برند ها ی تولید کننده ماشین ظرفشویی امکاناتی مثل خشک کن ها برای ماشین ها تعبیه شده که نیازی به خشک کردن ظروف بعد از شستشو نیست .

برند بوش با امکانی مثل سنگ زئولیت در ماشین ظرفشویی های خود ازن اطمینان را به شما میدهد که بعد از اتمام شستشو ظروف ها با درصد رطوبت صفر به شما تحویل داده میشود.

البته در اکثر برند ها درصد رطوبت ظروف بعد از شستشو زیر عدد 30 است و این امر بسیار صرفه جویی در زمان را برای شما دارد.

تنوع و حق انتخاب خرید ماشین ظرفشویی

با توجه به بازار پر رقابت در تولید و فروش ماشین ظرفشویی برند های مختلف سعی بر افزایش تنوع محصولات خود از نظر امکانات و ظرفیت ها دارند .
درسته این تنوع باعث سردرگمی شما در زمان انتخاب ماشین ظرفشویی مناسب میشود اما در نهایت باعث میشود که شما باتوجه به نیازتان بر اساس بودجه و ظرفیت بهترین انتخاب رو داشته باشید.

اگر قصد خرید دارید بهتر است قبل از اقدام ابعاد مدل های مختلف ماشین ظرفشویی را بدانید

معایب ماشین ظرفشویی

معایب ماشین ظرفشویی
مصرف برق 

با توجه به اینکه شرکت های تولید کننده بسیار درصدد این هستند که در ظرفشویی های تولیدی خود مصرف برق را به حداقل و بهینه نزدیک کنند اما در کل باید در نظر داشت که شستو با دست نیاز به مصرف برق نیست .

اشغال فضا در آشپزخانه 

قبل از خرید ماشین ظرفشویی ابتدا باید فضای مناسب با ابعاد ماشین ظرفشویی مد نظر را در آشپزخانه خود پیدا کنید و بعد از آن اقدام به خرید کنید ، چون معضل کمبود فضا برای بسیاری از خانم های خانه دار یک مشکل بزرگ است .

هزینه سرویس و خدمات دوره ای

ماشین ظرفشویی نیز همانند بسیاری از لوازم خانگی دیگر که با نیروی الکتریکی کار میکند در صورت خرابی نیاز به هزینه و مراجعه به تکنسین خدمات است .
و همچنین ماشین ظرفشویی که یکی از لوازم حساس و پر اصطحلاک است نیاز به سرویس های دوره ای و پرداخت هزینه را دارد.

سخن اخر اینکه امیدواریم بعد از خواندن این نوشته توانسته باشیم ابهامات شما را در رابطه با مزایا و معایب ماشین ظرفشویی رفع کرده و در خرید ماشین ظرفشویی مناسب به شما کمک کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *