نحوه کار ماشین ظرفشویی

5/5 - (2 امتیاز)

ماشین ظرفشویی که امروزه به یکی از وسایل پرطرفدار منازل تبدیل شده است یک ربات و یا دستگاهی است که با توجه به برنامه شستشوی انتخابی از طرف مصرف کننده اقدام به شستشوی ظروف میکند.در واقع دیگر نیازی به ساعت ها ایستادن وشستن ظروف بعد از مهمانی ها نیست فقط کافیست مواد شوینده و ظروف را در جای مناسب قرار دهید و شستشو انجام شود. شاید نحوه کار ماشین ظرفشویی برای شما سوال باشد.

حال به این موضوع بپردازیم که شستن ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه انجام میشود و فرآیند شستشو در ماشین ظرفشویی به چه شکل است؟

فرایند شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی

قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی

درست است که ماشین ظرفشویی به طور خودکار شستشوی ظروف را انجام میدهد اما اقداماتی از طرف مصرف کننده نیز باید انجام شود .

  • قبل از چیدمان ظروف دقت داشته باشید که تمامی ظروف رو به پایین و در جای مناسب خود قرار گیرد و حتما تمیز شود که باقی مانده های غذا روی ظروف وارد فیلتر تخلیه نشود تا عملیات تخلیه به درستی انجام شود.
  • بعد از آن حتما از پر بودن نمک شستشو اطمینان حاصل کنید زیرا نمک وظیفه کم کردن سختی آب را برعهده دارد که اگر این امر به درستی انجام نشود به ظروف شما بعد از شستشو خط و خش وارد میشود.

آیا مصرف آب ماشین ظرفشویی زیاد است ؟

انتخاب برنامه شستشوی مناسب

اگر برنامه شستشوی مناسب برای هر شستشو درست انخاب نشود قظعا شستشو به درستی انجام نمیشود زیرا در هر شستشو نوع ظروف و میزان کثیفی و مقدار چربی متفاوت است پس برنامه شستشوی مناسب قبل از شروع شستشو بسیار مهم است.

ریختن نمک و قرص شوینده در ماشین ظرفشویی

نحوه کار ماشین ظرفشویی

 

حتما از پر بودن نمک شستشو اطمینان حاصل کنید زیرا نمک وظیفه کم کردن سختی آب را برعهده دارد که اگر این امر به درستی انجام نشود ظروف شما بعد از شستشو خط و خش وارد میشود. مواد شوینده که شامل : قرص شستشوی ماشین ظرفشویی ، مایع شستشو و جلا دهنده میشود یکی از مهمترین ارکان های شستشو به حساب می آید و حتما در انتخاب برند و کیفیت مود شوینده خود دقت کافی داشته باشید زیرا هم در کیفیت شستشو و سلامتی ظرفشویی شما تاثیر زیادی دارد.

نکاتی که باید در تمیز کردن و جرم گیری ماشین های ظرفشویی رعایت کنید.

نحوه شستشوی ظروف

فرآیند شستشو در ماشین ظرفشویی

 

فرآیند شستشو در ماشین ظرفشویی در چند مرحله مجزا انجام میشود که مهم است در هیچ کدام از این مراحل مشکلی پیش نیاید چون در هر موردی سدی وجود آید شستشو متوقف و یا بی کیفیت انجام میشود.

می توانید انواع ماشین های ظرفشویی پاکشوما را از فروشگاه افشار هوم نماینده رسمی این شرکت تهیه نمایید.

ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند؟

  • ابتدا در مرحله ی اول ورودی آب قبل از ورود به دستگاه توسط نمک سختی آن کاهش میابد و کفه ظرفشویی پر آب میشود.
  • در مرحله ی بعدی آب  توسط هیتر های دستگاه آب به مقدار لازم و مقرر شده در برنامه شستشو گرم میشوند که آماده مواد شوینده گردند.
  • و در نهایت قبل از شروع شستشو مواد شوینده به آب اضافه میشوند و در آب گرم حل میشوند.
  • در مرحله ی بعدی آب موجود در ظرفشویی که به مواد شوینده آغشته است روی ظروف پاشیده میشود و یکبار امر تخلیه صورت میگیرد که عملیات شستشو به درستی انجام شود.
  • بعد از یکبار شستشو که کمی چربی و کثیفی روی ظروف کم شد دوباره آب داغ توسط بازو های آبپاش با قدرت روی ظروف ریخته میشوند .
  • و بعد از این مرحله دستگاه اقدام به تخلیه آب وخشک کردن ظروف میکند .
  • مرحله ی خشک کردن در هر برند و مدلی متفاوت است به فرض مثال در برخی از ظرفشویی های بوش مرحله خشک کن به سنگ زئولیت واگذار میشود و در برخی برند ها مانند الجی به فن های خشک کننده .

نکته : اگر در مرحله ی آغازین شستشو فشار آب کم باشد مقدار آب کمی وارد دستگاه میشود و باعث خطا در حین شستشو و صدا دادن پمپ ورودی میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *